Ułatwienia wprowadzone przez łódzkie MPK mają ułatwić osobom głuchym i słabosłyszącym korzystanie z komunikacji miejskiej. W języku migowym dostępne są teraz informacje na stronie www, a w Punkcie Obsługi Klienta działa system wspomagania słuchu. Ułatwienia te zostały wprowadzone we współpracy z łódzkim oddziałem Polskiego Związku Głuchych oraz Spółdzielnią Socjalną FADO.
Dzięki tym udogodnieniom osoby z problemami ze słuchem mogą zapoznać się z ofertą, taryfą i przepisami przewoźnika za pomocą internetu oraz zostać lepiej obsłużone na miejscu. Wdrożono dwa rozwiązania: pętlę indukcyjną, czyli system wspomagania słuchu w Punkcie Obsługi Klienta oraz przetłumaczone na język migowy przepisy taryfowe i materiały z najważniejszymi informacji związanymi z kontrolą biletów. Wszystkie są dostępne na stronie internetowej www.mpk.lodz.pl oraz na kanale przewoźnika na YouTube.
Rozwiązania przygotowano z myślą o mniej więcej dwóch tysiącach głuchych i niedosłyszących mieszkańców Łodzi, a także przyjezdnych.
W Łodzi, w pętle indukcyjne wspomagające aparaty słuchowe, są obecnie wyposażone: Muzeum Kinematografii, kino Kinematograf, Główny Punkt Informacyjny Funduszów Europejskich oraz dworzec Łódź-Fabryczna.
Warto przypomnieć, że rok temu, w ramach podobnej inicjatywy "Głusi w przestrzeni publicznej 2" w środkach komunikacji miejskiej w Szczecinie i okolicach znalazły się specjalnie przygotowane ulotki informujące o tym jak kierowca - motorniczy powinien postępować z Głuchym w sytuacji kryzysowej.
Jej celem było porozumiewanie się z Głuchymi w przypadku pojawienia się zmian w kursowaniu pojazdów, albo kiedy występowały trudności z porozumiewaniem się z taką osobą w sytuacji zagrożenia życia. Ulotka została opracowana przez specjalistów z Oddziału Zachodniopomorskiego Polskiego Związku Głuchych przy wsparciu pracowników Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.
Źródło: www.lodz.onet.pl